HİZMETLERİMİZ

Sigorta Hukuku

Sigorta Tazminatları

Sigorta hukuku, sigorta sözleşmeleri ve bu sözleşmelere bağlı tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenleyen hukuk dalı, sigorta tazminatları ise sigortalıların, sigortadan olan alacaklar için sigortaya yöneltmiş oldukları hukuki süreçlerdir. Sigorta sözleşmeleri, bir tarafın diğer tarafa belirli bir prim karşılığında risklerinin belirli bir kısmını üstlenmesiyle yapılan sözleşmelerdir. Sigorta hukuku, sigorta sözleşmelerinin yapılması, yürütülmesi, sona ermesi, tazminat ödemeleri ve sigortacılık faaliyetlerine ilişkin diğer konuları kapsar.

Sigorta tazminatları konusunda son dönemlerde öne çıkan konuların başında araç değer kaybı tazmini gelmektedir. Araç değer kaybı tazminatı, aracınızın kaza sonucu ikinci el piyasa değerinde oluşan maddi kaybın tazmin edilmesini ifade etmektedir. Araç değer kaybı, sigorta şirketine başvuru yoluyla, sigorta tahkim komisyonunda tahkim süreci başlatarak veya ticaret mahkemelerinde dava açarak tazmin edilebilir.

Araç değer kaybın tazminine ilişkin yazımıza ulaşmak için buraya tıklayın.

Araç değer kaybı nasıl hesaplanır yazımıza ulaşmak için buraya tıklayın.

Sigorta tazminatları konusunun önemli konularından bir diğeri, hasar farkı tazminatıdır. Hasar farkı tazminatı hasar gören bir aracın onarımında orijinal parçalar yerine eş değer parçalar kullanılarak yapılan onarım neticesinde orijinal parçalarla, eş değer parçalar kullanılarak yapılan onarım miktarı arasındaki farkı ifade etmektedir. Hasar farkı, sigorta şirketine başvuru yoluyla, sigorta tahkim komisyonunda tahkim süreci başlatarak veya ticaret mahkemelerinde dava açarak tazmin edilebilir.

Hasar farkı tazminine ilişkin yazımız için buraya tıklayın.

Sigorta tazminatları konusunun en önemli başlıklarından birisi de bedensel zarar tazminidir. Yaşanan trafik kazalarının ardından meydana gelen ölüm ve yaralanmalar neticesinde, kazadaki kusuru %100 olmayan kişiler, bedensel zarar veya ölüm nedeniyle sigortadan tazminat alma hakkına sahiptir. Bedensel zarar nedeniyle uğranan zarar, sigorta şirketine başvuru yoluyla, sigorta tahkim komisyonunda tahkim süreci başlatarak veya ticaret mahkemelerinde dava açarak tazmin edilebilir.

Bedensel zarar tazminine ilişkin yazımız için buraya tıklayın.

Firmamız, alanında uzman ekibiyle sigorta tazminatlarına ilişkin şu hizmetleri sağlamaktadır:

• Araç değer kaybı tazmini,
  • Ticari kazanç kaybı tazmini,
  • Pert farkı tazmini,
  • Hasar farkı tazmini,
  • Bedensel zarar tazmini.

Alanında uzman ekibimiz, hesap verebilirlik prensibine uygun şekilde, hukukun tüm alanlarında hizmet sağlamaktadır.

SLC Hukuk Bürosu olarak kendimizi, müvekkillerine ulusal ve uluslararası ölçekte kaliteli hizmetler sunan bir hukuk bürosu olarak tanımlıyoruz. Başarılı ve alanında uzman kadromuzla alanımızdaki gelişmeleri yakından takip ediyor, meslek ilke ve etiklerinden taviz vermeksizin hukuki süreçlerinizde ve uyuşmazlıklarınızda sizleri özveriyle temsil ediyoruz.

divorce lawyers

Ahmet Bülbül